Hälsa, enkelhet och njutning – framgångsrecept hos årets främsta lanseringar

Hem » Hälsa, enkelhet och njutning – framgångsrecept hos årets främsta lanseringar

Äntligen Subs, Ekströms smulpaj och Arlas laktosfria mellan- och lättmjölk är nominerade till Årets Dagligvara. Årets Dagligvara är en utmärkelse för nylanserade produkter inom dagligvaruhandeln och arrangeras av The Nielsen Company och branschorganisationerna DLF och Svensk Dagligvaruhandel.

Produkterna har nominerats för att de skapat extra tillväxt för hela den varugrupp som de finns inom samt för att de själva tagit en betydande marknadsandel.

Pågen – Äntligen Subs

– ett ljust bröd som innehåller lika mycket fibrer som ett mörkt – skurna dubbelbitar som blir ett smart alternativ i en stressig vardag.

Procordia Food – Ekströms smulpaj

– ett snabbt, enkelt och gott alternativ för den som vill bjuda på något hembakat till dessert eller till kaffet

Arla Foods – Arla Ko Laktosfri mellan- och lättmjölk

– en god, laktosfri mjölk och med samma goda egenskaper och smak som vanlig mjölk

– Vi ser på nytt att produkter som rider på megatrenderna hälsa, enkelhet och njutning vinner konsumentens hjärta, säger Bo Ekström VD på The Nielsen Company i Sverige.

Om Årets Dagligvara

Årets Dagligvara är en utmärkelse för nylanserade produkter inom dagligvaruhandeln och arrangeras av DLF, Svensk Dagligvaruhandel och The Nielsen Company. Syftet är att lyfta fram de lanseringar som lyckats bäst under året. Produkterna bedöms utifrån fyra mätbara kriterier: varugruppens totala tillväxt, produktens marknadsandel, försäljning och distribution. Vinnaren utses på Dagligvarubranschens Höstmöte den 6 oktober i Stockholm.

2017-08-16T14:07:17+00:00 27 augusti 2009|